De nieuwe biologische reclamecampagne van Bionext: “Ik sta achter bio”.
Of je nu boer, verwerker, handelaar, kok, of consument bent, één ding hebben we gemeen: samen staan we achter biologisch. Om dit te laten zien heeft Bionext, samen met haar aangesloten leden, een campagne ontwikkeld om het biologisch keurmerk meer zichtbaarheid te geven. Zo kunnen we simpel laten zien dat de hele keten achter een product echt biologisch is. En dat het voldoet aan Europese normen, die streng gecontroleerd worden. Zo zorgen we er samen voor, dat steeds meer consumenten met een goed gevoel achter biologisch gaan staan.
De campagne Idee achter de campagne is te zorgen dat het een ‘grote beweging’ wordt. Daarom lanceren we een brede campagne met bekende en onbekende Nederlanders, die bewust zijn van wat ze eten. Allemaal met hun eigen redenen. De ene is sportief, de ander een foody. Beroemd, dierenvriend of maatschappelijk betrokken. Dat telt enorm op, in alle mogelijke media: Facebook, Instagram, Twitter, radio of in PR. Het officiële bio-keurmerk als herkenning en erkenning speelt daarbij de hoofdrol. Met deze krachtige en eenduidige boodschap wint het keurmerk aan bekendheid.
Gedurende de gehele campagneperiode (2016-2018) richten we met zoveel mogelijk partners uit de bioketen onze pijlen op de Nederlandse lichtgroene consument, zowel off- en online. Van activaties in het land tot signing op vrachtwagens. Van radio-spotjes tot bezoekjes aan de biologische boer. Het concept is flexibel en eenvoudig te implementeren in uw eigen communicatie uitingen: u kunt dus op uw eigen manier laten zien dat u achter biologisch staat- en ook vertellen waarom.
Samen kunnen we zorgen, dat steeds meer mensen zien dat het vanzelfsprekend is om achter biologisch te staan. We nodigen consumenten uit om actief mee te doen. Zo maken we het Bio-keurmerk tot een held.
We maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt. Lees meer.